Nyheter och händelser


God Lucia önskar vi på Personlig svarsservice. 2017.12.13

Svarsservice_2017_fB_1200x628_Lucia.jpg

Juletid närmar sig - Informera oss om ni har avvikande öppettider över jul och nyår. 2017.11.22

Juletid_info.png

Juletid närmar sig snabbt. Denna tid på året brukar ofta innebära avvikande öppettider för många företag eller semestrar för ni som är anställda.

Vi på Personlig svarsservice skulle därför vilja be dig som kund att lägga in er egen semesterfrånvaro via vår app eller via kundportalen. Alternativt går det bra att maila oss. Detta för att vi ska kunna ge bästa möjliga service mot er och era kunder. 
Skriv gärna om det är någon annan som har hand om era ärenden/projekt under er frånvaro.

Länk till kundportalen: https://kundportal.servit.se
Maila till: anna.deling@personligtsvar.se


Personlig svarsservice förvärvar Gagnefs telefonpassning 2017.10.25

gangnef-telefonpassning.png

Lär mer här:

http://telekomidag.se/forvarvar-i-dalarna/#.WdNS2qIclsU.facebook


Däcksäsongen närmar sig! 2017.09.27

Dacksasong.png

Till våra bil och verkstadskunder

Vi vet att det närmar sig en hektisk tid för er som arbetar med däckbyten. Vi vill gärna underlätta för er så mycket vi kan genom att även svara på enkla frågor redan i växeln.

Återkom gärna till oss med information som vi kan svara på, t ex:

• Priser på däckbyte?

• Om man måste boka tid för detta eller om ni har drop in för däckbyte?

• Är det någon speciell person som ska ha meddelanden ang. däckbyten?

• Har ni förvaring av däck?

• Vad kostar det och vad ingår

OBS! Det kan vara så att det redan ligger information om detta på er profil hos oss. Om något har undrats så ber vi er uppdatera detta. Maila oss gärna er uppdaterade information till: telefonist@personligtsvar.se


Vi söker två nya telefonister på heltid! 2017.07.25

Läs mer och ansök här: http://personligsvarsservice.se/lediga-tjanster/


Filmpremiär! 2017.06.28

I vår nya reklamfilm visar vi hur vi hjälper företag med vår telefonpassning.


Sommarkampanj för nya företagskunder 2017.06.14

Nu är vår sommarkampanj för nya företagskunder igång. Testa kostnadsfritt i sommar och se vad vår svarsservice kan göra för ert företag.


Filminspelning på Fotografiska 2017.05.31

Snart är det premiär för vår nya reklamfilm!


Reklamfilm på gång 2017.05.17

Nu är vi i full gång med att producera vår nya reklamfilm. Vi kommer eventuellt behöva ha hjälp med statister till filmen. Är du är intresserad av att vara statist? I så fall får du gärna maila ditt intresse till info@personligtsvar.se


Vi lanserar kundportal för våra kunder 2017.03.22

Vårt mål och fokus är alltid att ni som kund ska ha bästa tänkbara tjänst med vår svarsservice. Som ett led av detta har vi nu tagit fram en kundportal där ni som kund kan logga in och se statistik, göra hänvisningar och lägga upp nya medarbetare. Ni kan exempelvis lägga in era semesterlistor och göra uppdateringar på vilka som är anställda. Detta gör att ni har bättre kontroll över era egna hänvisningar inom företaget. Kontakta oss för mer info om kundportalen.


Företag med bemannad webbchat vinnare - Artikel publicerad i Bättre Nyheter 2017.0315 

Vad har kundbemötande gemensamt med journalism, casino och kärleksrelationer? Samtliga har flyttat online.
– Bemannad webbchat är det effektivaste verktyget för att kunna interagera med besökare och nå potentiella köpare i realtid, säger Anna Deling, områdesansvarig på Personlig Svarsservice. 
Undersökningar visar att det går 100 besökare på webben på 5 stycken inringande kunder. Vad kan ni göra för skillnad för företag?

– Genom en bemannad webbchatt ökar vi konverteringen av kunder med i genomsnitt 26%.100 surfande personer är 100 potentiella kunder och vi ser det som vår uppgift att fånga upp dem. Livechatt är det effektivaste verktyget på marknaden för att kunna interagera med besökare och därmed nå potentiella köpare i realtid. Vi bemöter frågor i samma stund som de dyker upp. En bemannad chatt ger både nöjdare kunder och skapar fler affärer för de företag som använder sig av tjänsten.

Hur gör ni för att konvertera dold webbtrafik till kunder? 

– Hela syftet med webbchatten är att fånga upp besökare i ett tidigare köpskede och distribuera affärskontakten till vår kund. Livechatten dyker upp som en pop-up ruta. Idag använder 68 % av onlinekonsumenter en bemannad chatt. Andelen livekonsumenter som väljer att köpa igen är 63 %.

Vad har ni fått för gensvar för kunder som skaffat en bemannad chatt och vilka branscher vänder ni er till?

– Kunderna säger att de får in offerter de inte hade fått annars och märker att de chattkunder vi snappar upp leder till affärer. De uppskattar hela affärsidén som är att leverera premiumkänsla till kunden. 

– När vi släppte tjänsten i augusti trodde vi att det skulle vara mest intressant för företag som kommit långt i sin digitalisering. Men nu märker vi att även små företag, som vi ärligt talat inte trodde skulle passa så bra, älskar tjänsten. För stora företag har det blivit självklart att använda sig av livechat men det är jättekul att även gensvaret från små företag varit så positivt. Det blir ett stort lyft för deras kanske inte så uppdaterade webbsida. 

– Vi hjälper ett brett spektrum av kunder men bilbranschen sticker ut och har verkligen huggit på det här. De har sålt jättemycket bilar genom chatten och det har kommit in order direkt i chatten. I allmänhet ser vi till att förmedla kontakten till den bästa bilsäljaren eller försäljningschefen.

Hur fungerar det rent praktiskt och hur ser det ut?

– Det är väldigt enkelt. Vi skickar en kod och anpassar färgerna till kundenshemsida. Är de Svarskund sedan tidigare har vi redan informationen i vårt system. Vi ställer några frågor och designar chattytan så att det blir rätt färg mot kundens befintliga hemsida. När det är klart har kunden en bemannad chatt där vi fångar upp och distribuerar affärskontakter.

Ni levererar ett antal lösningar för webb och telefon och vill skapa en premiumkänsla som gör er till det bästa valet på marknaden. Vad erbjuder ni för paketlösning?

– I de flesta fall säljer vi vår svarsservice kombinerat med chatten. Då fångar vi upp ännu fler kunder. Det är individuellt hur människor vill kommunicera och vi vill kunna fånga upp och förmedla alla kunder. Många av de som surfar på webben vill inte prata utan använder sig hellre av en chatt. Andra väljer hellre att ringa. Redan befintliga Svarsservicekunder har rabatt på chatten.


Välkommen Qais Mir 2017.03.03

Vi hälsar vår nya Account manager Qais Mir välkommen! Qais har tidigare arbetat för Energihem, MTG och Viasat. Vi är mycket glada över att ha Qais hos oss och i vårt säljteam.


Vi söker en Account manager med högt säljdriv - 2017.02.08

Vår framgångsresa fortsätter – vill du följa med? I takt med att bolaget växer behöver vi förstärka vår säljkår med ytterligare en Account manager!

Läs mer här>>


Lansering av vår nya tjänst Växla - 2017.01.18

Idag lanserar vi vår nya tjänst Växla. Med tjänsten växla ersätter vi den traditionella telefonväxeln. Vi erbjuder nu en enklare och mer serviceinriktad lösning som gör att företagen kostnadsfritt kan byta ut deras växellösning och växelavtal som ofta är kostsamma helt i onödan.


Vår lyckade kampanj med Unicef är nu avslutad - 2016.12.31


Event på smidesvägen 10 - 2016.12.15

Den 15 december bjuder vi på glögg och pepparkakor i Entrén på Smidesvägen 10-12. Vill ni träffa oss och veta mer om våra tjänster, kom gärna förbi! God Jul


Utökade öppettider för vår webbchatt - 2016.12.14

Nu utökar vi våra öppettider för vår bemannade webbchatt. Nu finns vi bemannade mellan 07.00-18.00


Nyhet! Ny funktion i vår app - 2016.12.07

Nu uppdaterar vi vår app med den nya snabbhänvisningen "gått för dagen”. Hänvisningen sätter tiden från att du trycker på knappen till dagen efter kl 08:00 som förval.


Vi söker en Account manager med högt säljdriv - 2016.11.23

Vår framgångsresa fortsätter.  I takt med att bolaget växer behöver vi förstärka vår säljkår med ytterligare en Account manager!


Unicef - Personlig svarsservice samlar för varenda unge - 2016.11.16

Vi startar idag en Facebook-kampanj tillsammans med Unicef. För varje gilla-markering vi får fram till den 31 dec skänker vi oavkortat 10 kr till Unicef.