Telefonpassning

De flesta företagen hinner idag inte svara på alla samtal som kommer in. En del av samtalen som ej besvaras kan ha en stor betydelse för om din kund väljer er eller ringer vidare till en konkurrent för att beställa en tjänst eller produkt.

Med Personlig svarsservice telefonpassning kommer ni säkerställa att alla samtal besvaras, detta betyder att er verksamhet med största sannolikhet kommer bli mer lönsam än om ni inte har en telefonpassning som stöd.

Med vår svarstjänst kan ni välja om ni vill att vi ska fungera som ett stöd och svara på de samtal ni inte hinner besvara, alternativt kan vi ta hand om alla era samtal. Ni avgör vad som passar bäst för er.

Våra telefonister är alltid pålästa och svarar med ert företagsnamn. Upplevelsen för den som ringer in är att vår telefonist är en av era egna anställda. 

Se hur vi hjälper er och hur telefonpassning fungerar


Telefonpassning



Telefonpassning



Telefonpassning



Tilläggstjänst 



Hur fungerar telefonpassningen (1-3)

  • Vi tar emot inkommande samtal och svarar med ert företagsnamn och önskad hälsningsfras
  • När vi svarat i telefonen agerar vi utifrån den tjänst ni har valt. Vi tar emot meddelande, kopplar direkt eller aviserar samtalet till dig. Notis, koppla, eller Avisera är våra olika tjänster för telefonpassning. Utifrån dessa tjänster väljer ni vilken eller vilka av tjänsterna som fyller ert behov bäst. Vi hjälper dig gärna med en behovsanalys.
  • Som Personlig svarsservicekund har du tillgång till vår app för Iphone/Andriod. Med appen kommunicerar du enkelt din status till våra telefonister. Appen laddar du ner via app store eller google play.

Hur funkar tilläggstjänsten 24/7

  • Med tilläggstjänsten 24/7 maximerar ni våra svarstider. Genom att lägga till tjänsten på någon av våra tjänster inom telefonpassning svarar vi åt er dygnet runt alla dagar i veckan.Kontakta oss för mer info om tjänsten.

Generella funktioner


Personlig hänvisning
Ni har möjlighet att meddela er status/hänvisning till oss med flera olika sätt. Antingen via vår unika Personlig svarservice app för smartphone, alternativt via e-post eller via Svar portalen.

Gemensam hänvisning för företaget
Med gemensam hänvisning kan ni lägga in hänvisning för hela företaget.

Valfri svarsfras
Ni väljer givetvis hur vi på Personlig svarsservice skall svara och behandla alla samtal. Ändringar och förbättringar gör vi på löpande enligt era önskemål, ni kan även själva göra detta via Svar portalen.

Samtalsfiltrering
Med samtalsfiltrering hjälper Personlig svarsservice er att filtrera bort oönskade samtal.

Ta emot meddelande
Ni väljer själva per användare hur ni skall ta emot meddelanden från oss, detta kan ni välja på användare och grupp, kombinera det hur ni vill med flera meddelandesätt.

Personligt svar på valfria nummer
I alla våra tjänster inom telefonpassning kan ni koppla valfria nummer till oss, även direktnummer och mobilnummer.

Nattkopplingsmeddelande
Använd er av ett unikt nattkopplingsmeddelande när er verksamhet har stängt för dagen eller helgen.

Möjlighet till portöppning
Vår svarsservice tar steget fullt ut. Vi kan även sköta portöppning om ni vill ha hjälp med att öppna porten åt besökare.

Samtalsstatistik  
Få möjlighet till uppföljning med statistik och meddelanden.

Transfer av samtal till valfritt nummer
Med Personlig svarsservice – Avisera kopplar vi era samtal till av er angivna nummer, ni kan även schemalägga kopplingen, t.ex. först till ett speciellt gruppnummer om inget svar där så skall det kopplas till direktnummer 1, 2 osv.