Telefonpassning

Det är viktigt att dina kunder alltid får ett svar. Vare sig det är en befintlig eller en ny kund som ringer är ditt svar avgörande för om kunden känner sig omhändertagen eller ej. Genom att alltid ge ett svar tar du hand om dina befintliga kundrelationer men inte minst ger du möjlighet till nya. Med snabb svarstid från våra certifierade telefonister bidrar vi till att öka servicenivån och lönsamheten i ditt företag, 

När du inte har möjlighet att svara eller behöver prioritera annat för stunden har du alltid en personlig telefonist som svarar på dina samtal. Med Personlig svarsservice är du alltid nåbar på dina villkor.

Bemannad webchatt

Med vår bemannade webbchatt tar vi svarservice till en ny nivå. Genom att vi finns tillgängliga för frågor och svar på er webbsida kommer ni ha möjlighet att fånga upp många nya potentiella kunder. Vi vet att många drar sig från att ringa och maila, men med en lättillgänglig och snabb chattfunktion gör vi det lättare för besökaren att skapa kontakt med ert företag. 

Vår chattpersonal svarar på enklare frågor rörande ert företag eller ser till att besökaren kommer i kontakt med rätt person hos er.

Växla

Med vår tjänst Växla behöver ert företag inte längre någon telefonväxel. Vi erbjuder en enklare och mer serviceinriktad lösning som gör att ni förmånligt kan byta ut er befintliga växellösning och ert växelavtal som ofta är kostsamma helt i onödan. 

Nu kan ni enkelt ersätta er växellösning med en mindre komplicerad och mindre kostsam lösning som ersätter den mest relevanta funktionen som en telefonväxel har. Med tjänsten Växla får ni ett fastnätsnummer som blir huvudnumret till ert företag. Ni väljer själva vem på företaget som ska ta emot dessa samtal eller om ni vill att samtalen först ska gå direkt till våra telefonister, för att sedan kopplas vidare till rätt person hos er.


Så här fungerar vår telefonpassning

Se hur vår bemannade webbchatt fungerar

Med växla ersätter ni er telefonväxel


Telefonpassning


Telefonpassning


Telefonpassning


Webbchatt


Växla


Tilläggstjänst


Hur fungerar telefonpassningen (1-3)

  • Vi tar emot inkommande samtal och svarar med ert företagsnamn och önskad hälsningsfras
  • När vi svarat i telefonen agerar vi utifrån den tjänst ni har valt. Vi tar emot meddelande, kopplar direkt eller aviserar samtalet till dig. Notis, koppla, eller Avisera är våra olika tjänster för telefonpassning. Utifrån dessa tjänster väljer ni vilken eller vilka av tjänsterna som fyller ert behov bäst. Vi hjälper dig gärna med en behovsanalys.
  • Som Personlig svarsservicekund har du tillgång till vår app för Iphone/Andriod. Med appen kommunicerar du enkelt din status till våra telefonister. Appen laddar du ner via app store eller google play.

Hur fungerar en bemannad chatt (4)

  • Vi levererar en chattfunktion som ni enkelt installerar på er webbsida genom en HTML-kod
  • Vi anpassar den åt er så att designen passar er webbsida.
  • Chatten på er website är sedan bemannad av vår chattpersonal vardagar mellan kl 07.00-18.00.
  • Vår chattpersonal svarar på enklare frågor gällande ert företag och skickar sedan ärendet vidare till rätt person hos er när det behövs.
  • Med en bemannad chatt på er webbsite kommer ni att kunna bemöta kunder i ett tidigare skede innan de beslutar sig för om de ska ringa in eller maila till er.

Hur fungerar tjänsten Växla (5)?

  • Vi förser ert företag med ett fastnätsnummer alt flyttar över erat/era befintliga nummer 
  • Detta nummer är ert företags huvudnummer. Önskar ni flera olika nummer till ert företag (t. ex. för olika avdelningar) så kan vi självklart utöka med ytterligare nummer.
  • Ni bestämmer vem på företaget som de inkommande samtalen ska gå till. Våra telefonister svarar när ni inte hinner.
  • Ni kan även välja om ni vill att alla samtal ska  gå till våra telefonister först, för att sedan kopplas vidare till rätt person hos er.

Tilläggstjänst 24/7

Med tilläggstjänsten 24/7 maximerar ni våra svarstider. Genom att lägga till tjänsten på någon av våra tjänster inom telefonpassning svarar vi åt er dygnet runt alla dagar i veckan.
Kontakta oss för mer info om tjänsten.
— Anna Deling, Personlig svarsservice

Generella funktioner


Personlig hänvisning
Ni har möjlighet att meddela er status/hänvisning till oss med flera olika sätt. Antingen via vår unika Personlig svarservice app för smartphone, alternativt via e-post eller via Svar portalen.

Gemensam hänvisning för företaget
Med gemensam hänvisning kan ni lägga in hänvisning för hela företaget.

Valfri svarsfras
Ni väljer givetvis hur vi på Personlig svarsservice skall svara och behandla alla samtal. Ändringar och förbättringar gör vi på löpande enligt era önskemål, ni kan även själva göra detta via Svar portalen.

Samtalsfiltrering
Med samtalsfiltrering hjälper Personlig svarsservice er att filtrera samtal.

Ta emot meddelande
Ni väljer själva per användare hur ni skall ta emot meddelanden från oss, detta kan ni välja på användare och grupp, kombinera det hur ni vill med flera meddelandesätt.

Personligt svar på valfria nummer
I alla våra tjänster inom telefonpassning kan ni koppla valfria nummer till oss, även direktnummer och mobilnummer.

Nattkopplingsmeddelande
Använd er av ett unikt nattkopplingsmeddelande när er verksamhet har stängt för dagen eller helgen.

Möjlighet till portöppning
Vår svarsservice tar steget fullt ut. Vi kan även sköta portöppning om ni vill ha hjälp med att öppna porten åt besökare.

Samtalsstatistik  
Få möjlighet till uppföljning med statistik och meddelanden.

Transfer av samtal till valfritt nummer
Med Personlig svarsservice – Avisera kopplar vi era samtal till av er angivna nummer, ni kan även schemalägga kopplingen, t.ex. först till ett speciellt gruppnummer om inget svar där så skall det kopplas till direktnummer 1, 2 osv.

Kalender koppling
Många företag använder sig av e-post kalendrar idag, t.ex. Outlook, Google m.fl. Med vår extra tjänst Kalender koppling har vi möjlighet att se vad ni har lagt in för aktiviteter och kan meddela den statusen till de som söker er.
Ni väljer själva hur mycket information vi skall se.


Kundutlåtande

Då vårt kontor är där jobben finns så behöver vi dagligen avlastning och hjälp med att få samtalen som ringer in besvarade, både från nya men också från befintliga affärskontakter och kunder. Vårt jobb spenderas ofta ståendes på höga höjder eller på ställningar och stegar. Säkerheten och arbetsmiljön för mina anställda har blivit mycket bättre nu när vi har ett alternativ i att låta Personlig svarsservice ta hand om samtalen istället.